Service en garantie
FSN+ respecteert de garantievoorwaarden van de fabrikant en volgt deze in haar procedures. Alvorens u aanspraak maakt op garantie, is het van belang dat u de garantievoorwaarden goed doorleest. Claims onder deze garantievoorwaarden dienen altijd via de FSNplus website te worden ingediend. FSN+ bepaalt in samenspraak met de fabrikant of u al dan niet in aanmerking komt voor garantie. Om al te veel zoekwerk in de garantievoorwaarden te voorkomen staan hieronder in het kort de redenen waardoor de garantie vervalt en welke aansprakelijkheid bij voorbaat wordt uitgesloten van garantie:
De garantie vervalt:
- Bij onjuist en/of onzorgvuldig gebruik van de fiets en gebruik dat niet overeenkomstig de bestemming is;
- Als de fiets niet conform de servicerichtlijnen onderhouden is;
- Als technische reparaties niet op vakkundige wijze verricht zijn;
- Als naderhand gemonteerde onderdelen niet overeenkomen met de technische specificatie van de betreffende fiets of onjuist zijn gemonteerd;
- Indien de fiets van eigenaar is gewisseld.
- Er wordt geen garantie gegeven op draaiende en slijtage gevoelige onderdelen!
Wij adviseren u ten zeerste om na 3 maanden een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren, en dit elk jaar te herhalen.
Voorts wordt uitdrukkelijk uitgesloten aansprakelijkheid voor schade aan (onderdelen van) de fiets als gevolg van:
- Foutieve afstelling/spanning van stuur, stuurpen, zadel, zadelpen, derailleurset, remmen, snelsluiters;
- Niet tijdig vervangen van onderdelen zoals rem-/derailleurkabels, remblokken, banden, ketting en tandwielen;
- Klimatologische invloeden zoals normale verwering van lak of chroomroest.
Volledige garantievoorwaarden vind u HIER (klik op link).