• Home
  • Register
  • Assistance NL
  • Service and Warranty
  • Service points
  • Manuals & Hints
  • Webhopbike accessories
  • Verzekeringen
  • Nederlands (NL)
  • German
  • Français (France)
  • English (UK)

Registreren

Only for The Netherlands: Carefree bicycling with FSNplus Roadside Assistance

You can purchase the FSNplus RoadSide Assistance from FSNplus.nl, which entitles you to roadside and home roadside assistance for a year.
The FSNplus Roadside Assistance is carried out by the ANWB. It is very easy to arrange: Register your (electric) bike below. A year of FSNplus Roadside Assistance costs € 29.95. This entitles you to up to 3 times roadside assistance per year. We advise you to use the roadside assistance wisely, because a 4th time using the roadside assistance will give you an account of at least € 150;-, this to prevent users from forgoing bike maintenance and only rely on the roadside assistance. After registration you will receive an e-mail with your registration code and the telephone number of the Emergency Centre, which you need to keep well, for example on your mobile phone, so that you can call the Emergency Centre and show the registration code when the Road Side asks for it. When you use the FSNplus roadside assistance, the ANWB road side will strive to solve the problem on the spot. If this is not possible, your bike will be taken to the nearest service point, so that the bike can be repaired there.

The FSNplus roadside assistance is only available for bicycles in the Netherlands.

It is possible that when you buy your electric bike you received free FSNplus Roadside Assistance. You will receive a voucher with a unique code. You can enter this voucher code when registering your bike and ticking the FSNplus RoadSide Assistance, so you don't have to pay for your FSNPlus Roadside Assistance for the first year. The voucher code can only be used once. 

You are free to purchase the FSNplus RoadSide Assistance every year, so that you can continue cycling without any worries as long as you use your (electric) bike.

Invalid Input


Ongeldige invoer

Is verplicht!

Invalid Input

Ongeldige invoer


Ongeldige invoer

Invalid Input

Ongeldige invoer

on bike (frame), silver and black sticker / 6 of 7 digits, sometimes with D/H and 2 extra digits for frame height
Is verplicht!
The frame number is mostly located at the bracket. The frame number can also be located at the headset.
  • Heeft u een couponcode ontvangen dan kunt u deze invoeren. 
  • Heeft u geen couponcode ontvangen dan kunt u direct op verzenden drukken om af te rekenen.

 

ANWB pechhulp - EUR 29.95

Ongeldige invoer

EUR 0.00

Alle voorwaarden van de FSNplus Pechhulp vind u hieronder:
Met de FSNplus Pechhulp kunt u altijd met een gerust gevoel onderweg. De voorwaarden van de FSN Pechhulp zien er als volgt uit:

a.  FSNplus Pechhulp, uitgevoerd door de ANWB/Pechhulpverlener
Pech onderweg kan iedereen overkomen, hoe goed uw (elektrische) fiets ook is onderhouden. FSNplus Pechhulp doet er alles aan om u zorgeloos mobiel te houden. Onze service streeft naar het ter plekke verrichten van een (nood)reparatie, zodat u de reis veilig kan vervolgen met eigen fiets. Mocht dit niet lukken, of als op voorhand blijkt dat dit niet mogelijk is, brengen wij u naar één op te geven FSNplus servicepunt in Nederland, binnen een straal van maximaal 10 km van de pechlocatie. De hulpverlening is in handen van de ANWB, zodat u met een gerust gevoel onderweg zijn. FSNplus Pechhulp is framegebonden en gekoppeld aan uw geregistreerde fiets.

b.  Wat doet u als u pech heeft?
U belt altijd eerst de Pechhulp Alarmcentrale voor FSNplus Pechhulp. Het telefoonnummer wordt u ge-emaild na registratie. De Alarmcentrale is voor u bereikbaar voor hulp:

  • werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur
  • weekend van 09.00 tot 21.00 uur

c.  Wat mag u van ons verwachten?
U mag van ons verwachten dat wij er alles aan doen om u weer op weg te helpen. Onze service streeft naar het ter plekke verrichten van een (nood)reparatie, zodat u de reis veilig kan vervolgen met eigen fiets. Mocht dit niet lukken, of als op voorhand blijkt dat dit niet mogelijk is, brengen wij u naar één op te geven FSNplus servicepunt in Nederland, binnen een straal van maximaal 10 km van de pechlocatie.

d.  Wie heeft recht op hulp?
FSNplus Pechhulp is gekoppeld aan uw (elektrische) fiets via het framenummer. In principe maakt het niet uit wie de fiets bestuurt bij pech onderweg. De FSNplus Pechhulp geeft alleen recht op hulp als u deze van te voren heeft geactiveerd via www.FSNplus.nl (minimaal 48 uur voorafgaand aan de pechsituatie). Vanaf 48 uur na activeren, heeft u recht op hulp. Indien u de pechhulp niet heeft geactiveerd, heeft u dus geen recht op hulp.

e.  Hoe kunt u aantonen dat u recht op hulp heeft?
Voor de FSNplus pechhulp is het nodig dat u zich ter plekke legitimeert met uw geldige FSNplus pechhulp registratiecode. U dient ook altijd uw geldige legitimatie te kunnen tonen aan de hulpverlener ter plekke. Let op! U heeft alleen recht op hulp als u uw FSNplus Pechhulp heeft geactiveerd minimaal 48 uur voorafgaand aan de pechsituatie via wwwFSNplus.nl

f. Welke voertuig helpen wij?
U heeft recht op de FSNplus Pechhulp alleen voor uw geregistreerde (elektrische) fiets. Het framenummer van de fiets is bekend bij de Alarmcentrale (alleen als u uw FSNplus Pechhulp heeft geactiveerd).

g. Waar helpen wij u?
Het dekkingsgebied voor FSN pechhulp:

  • In heel Nederland*, zowel onderweg als op uw woonadres.
  • Het is puur een ’pech onderweg’ service. Wij helpen dus niet bij pech ten gevolge van slecht onderhoud!

* Op Ameland en Terschelling wordt hulp verleend van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Op Vlieland en Schiermonnikoog is helaas geen hulp mogelijk.

h.  Wat is de werkwijze en wat zijn de regels die daarbij horen?

  • Uw elektrische fiets is goed onderhouden en voldoet aan de wettelijke eisen.
  • Wij hebben uw medewerking nodig, bijvoorbeeld als wij vragen om snelle en juiste informatie.
  • Onze medewerkers zijn getraind in het beoordelen en oplossen van problemen met elektrische fietsen. Het is daarom belangrijk dat u hun instructies en adviezen opvolgt. Zij beoordelen of er recht op hulp is.
  • Wij kunnen de hulp van derden inschakelen, bijvoorbeeld een FSNplus fietsservicepunt.
  • Wij kunnen u alleen helpen als wij uw elektrische fiets veilig kunnen bereiken zonder de regels of de wet te overtreden. Dit is ter beoordeling aan de hulpverlener.

i.  Hoe vaak heeft u recht op de FSNplus pechhulp?

  • U heeft recht op maximaal 3 keer FSNplus Pechhulp. Vanaf de 4e keer vragen wij daarvoor een eigen bijdrage van minimaal €150;- per hulpverlening.

j.  Wanneer heeft u recht op FSN pechhulp in Nederland?

  • U heeft recht op hulp bij pech onderweg voor een voorval dat rechtstreeks verband houdt met het normaal gebruik van uw (elektrische) fiets tijdens een reis binnen het dekkingsgebied.
  • U heeft recht op hulp bij pech onderweg, vanaf 48 uur nadat u uw FSN pechpas heeft geactiveerd, tot maximaal 1 jaar na aankoop van de FSNplus Pechhulp.
  • U dient de FSNplus Pechhulp zelf te activeren op www.FSNplus.nl  Indien u de pechhulp niet heeft geactiveerd, heeft u geen recht op hulp.

k. Wat zijn situaties waarin wij u niet helpen?
Wij helpen u niet als u:

  • de pech had kunnen voorzien voordat u van huis vertrok;
  • bij schade (onder andere aan fietsverlichting);
  • onze hulp inroept terwijl u de wet overtreedt;
  • zich onredelijk of agressief gedraagt tegen onze medewerkers of door ons ingeschakelde hulpverleners, of als zij de situatie als dreigend beoordelen;
  • volgens ons oneigenlijk gebruik wilt maken van onze service.

l.  Welke kosten zijn voor uw eigen rekening?

  • De materiaalkosten van (nood)reparaties ter plekke zijn altijd voor uw eigen rekening. Ook de kosten voor vervolgreparaties zijn voor uw rekening.

 m.  In hoeverre zijn wij aansprakelijk?
FSN pechhulp is alleen aansprakelijk bij een aantoonbare toerekenbare tekortkoming ten aanzien van:

  • schade die rechtstreeks voortvloeit uit de verrichte reparatie.

n.  Hoe lang loopt uw FSNplus Pechhulp?
U heeft recht op maximaal 3 keer hulp bij pech onderweg, vanaf 48 uur nadat u uw FSNplus Pechhulp heeft geactiveerd, tot maximaal 1 jaar na de aankoopdatum van uw FSNplus Pechhulp. De FSNplus pechhulp wordt niet automatisch verlengd. U kunt wel telkens een nieuwe FSNplus Pechhulp aanschaffen, met dien verstande dat u uw (elektrische) fiets goed (laat) onderhouden. De FSNplus Pechhulp is te allen tijde alleen in te schakelen voor pechgevallen, nooit voor pech door nalatig onderhoud!

Copyright 2023 Fiets Service Nederland plus. All rights reserved
Privacybeleid
Assistance NL