Alle voorwaarden van de FSNplus Pechhulp vind u hieronder:
Met de FSNplus Pechhulp kunt u altijd met een gerust gevoel onderweg. De voorwaarden van de FSN Pechhulp zien er als volgt uit:
a. FSNplus Pechhulp, uitgevoerd door de ANWB/Pechhulpverlener
Pech onderweg kan iedereen overkomen, hoe goed uw (elektrische) fiets ook is onderhouden. FSNplus Pechhulp doet er alles aan om u zorgeloos mobiel te houden. Onze service streeft naar het ter plekke verrichten van een (nood)reparatie, zodat u de reis veilig kan vervolgen met eigen fiets. Mocht dit niet lukken, of als op voorhand blijkt dat dit niet mogelijk is, brengen wij u naar één op te geven FSNplus servicepunt in Nederland, binnen een straal van maximaal 10 km van de pechlocatie. De hulpverlening is in handen van de ANWB, zodat u met een gerust gevoel onderweg zijn. FSNplus Pechhulp is framegebonden en gekoppeld aan uw geregistreerde fiets.
b. Wat doet u als u pech heeft?
U belt altijd eerst de Pechhulp Alarmcentrale voor FSNplus Pechhulp. Het telefoonnummer wordt u ge-emaild na registratie. De Alarmcentrale is voor u bereikbaar voor hulp:
- werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur
- weekend van 09.00 tot 21.00 uur
c. Wat mag u van ons verwachten?
U mag van ons verwachten dat wij er alles aan doen om u weer op weg te helpen. Onze service streeft naar het ter plekke verrichten van een (nood)reparatie, zodat u de reis veilig kan vervolgen met eigen fiets. Mocht dit niet lukken, of als op voorhand blijkt dat dit niet mogelijk is, brengen wij u naar één op te geven FSNplus servicepunt in Nederland, binnen een straal van maximaal 10 km van de pechlocatie.
d. Wie heeft recht op hulp?
FSNplus Pechhulp is gekoppeld aan uw (elektrische) fiets via het framenummer. In principe maakt het niet uit wie de fiets bestuurt bij pech onderweg. De FSNplus Pechhulp geeft alleen recht op hulp als u deze van te voren heeft geactiveerd via www.FSNplus.nl (minimaal 48 uur voorafgaand aan de pechsituatie). Vanaf 48 uur na activeren, heeft u recht op hulp. Indien u de pechhulp niet heeft geactiveerd, heeft u dus geen recht op hulp.
e. Hoe kunt u aantonen dat u recht op hulp heeft?
Voor de FSNplus pechhulp is het nodig dat u zich ter plekke legitimeert met uw geldige FSNplus pechhulp registratiecode. U dient ook altijd uw geldige legitimatie te kunnen tonen aan de hulpverlener ter plekke. Let op! U heeft alleen recht op hulp als u uw FSNplus Pechhulp heeft geactiveerd minimaal 48 uur voorafgaand aan de pechsituatie via wwwFSNplus.nl
f. Welke voertuig helpen wij?
U heeft recht op de FSNplus Pechhulp alleen voor uw geregistreerde (elektrische) fiets. Het framenummer van de fiets is bekend bij de Alarmcentrale (alleen als u uw FSNplus Pechhulp heeft geactiveerd).
g. Waar helpen wij u?
Het dekkingsgebied voor FSN pechhulp:
- In heel Nederland*, zowel onderweg als op uw woonadres.
- Het is puur een ’pech onderweg’ service. Wij helpen dus niet bij pech ten gevolge van slecht onderhoud!
* Op Ameland en Terschelling wordt hulp verleend van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Op Vlieland en Schiermonnikoog is helaas geen hulp mogelijk.
h. Wat is de werkwijze en wat zijn de regels die daarbij horen?
- Uw elektrische fiets is goed onderhouden en voldoet aan de wettelijke eisen.
- Wij hebben uw medewerking nodig, bijvoorbeeld als wij vragen om snelle en juiste informatie.
- Onze medewerkers zijn getraind in het beoordelen en oplossen van problemen met elektrische fietsen. Het is daarom belangrijk dat u hun instructies en adviezen opvolgt. Zij beoordelen of er recht op hulp is.
- Wij kunnen de hulp van derden inschakelen, bijvoorbeeld een FSNplus fietsservicepunt.
- Wij kunnen u alleen helpen als wij uw elektrische fiets veilig kunnen bereiken zonder de regels of de wet te overtreden. Dit is ter beoordeling aan de hulpverlener.
i. Hoe vaak heeft u recht op de FSNplus pechhulp?
- U heeft recht op maximaal 3 keer FSNplus Pechhulp. Vanaf de 4e keer vragen wij daarvoor een eigen bijdrage van minimaal €150;- per hulpverlening.
j. Wanneer heeft u recht op FSN pechhulp in Nederland?
- U heeft recht op hulp bij pech onderweg voor een voorval dat rechtstreeks verband houdt met het normaal gebruik van uw (elektrische) fiets tijdens een reis binnen het dekkingsgebied.
- U heeft recht op hulp bij pech onderweg, vanaf 48 uur nadat u uw FSN pechpas heeft geactiveerd, tot maximaal 1 jaar na aankoop van de FSNplus Pechhulp.
- U dient de FSNplus Pechhulp zelf te activeren op www.FSNplus.nl Indien u de pechhulp niet heeft geactiveerd, heeft u geen recht op hulp.
k. Wat zijn situaties waarin wij u niet helpen?
Wij helpen u niet als u:
- de pech had kunnen voorzien voordat u van huis vertrok;
- bij schade (onder andere aan fietsverlichting);
- onze hulp inroept terwijl u de wet overtreedt;
- zich onredelijk of agressief gedraagt tegen onze medewerkers of door ons ingeschakelde hulpverleners, of als zij de situatie als dreigend beoordelen;
- volgens ons oneigenlijk gebruik wilt maken van onze service.
l. Welke kosten zijn voor uw eigen rekening?
- De materiaalkosten van (nood)reparaties ter plekke zijn altijd voor uw eigen rekening. Ook de kosten voor vervolgreparaties zijn voor uw rekening.
m. In hoeverre zijn wij aansprakelijk?
FSN pechhulp is alleen aansprakelijk bij een aantoonbare toerekenbare tekortkoming ten aanzien van:
- schade die rechtstreeks voortvloeit uit de verrichte reparatie.
n. Hoe lang loopt uw FSNplus Pechhulp?
U heeft recht op maximaal 3 keer hulp bij pech onderweg, vanaf 48 uur nadat u uw FSNplus Pechhulp heeft geactiveerd, tot maximaal 1 jaar na de aankoopdatum van uw FSNplus Pechhulp. De FSNplus pechhulp wordt niet automatisch verlengd. U kunt wel telkens een nieuwe FSNplus Pechhulp aanschaffen, met dien verstande dat u uw (elektrische) fiets goed (laat) onderhouden. De FSNplus Pechhulp is te allen tijde alleen in te schakelen voor pechgevallen, nooit voor pech door nalatig onderhoud!